سالاد تخم مرغ میزان بالایی پروتئین را برای سوخت بدن فراهم می کند. سالاد تخم مرغ خانگی بسیار سالم تر از نوع تجاری این نوع سالاد است. همچنین اکثر دستورات غذایی این نوع سالاد شامل تخم مرغ، سس مایونز، گیاهان و چاشنی ها و ادویه می باشد.

 

کالری

دستور غذایی کلاسیک سالاد تخم مرغ متشکل از تخم مرغ، مایونز، مقدار کمی آب لیمو ترش، کرفس و پیاز خرد شده است. تهیه این نوع سالاد به صورت خانگی تقریبا ۲۲۰ کالری در هر نصف فنجان دارد. تهیه ی این نوع سالاد با مایونز کم کالری با کاهش ۴۰ کالری در هر وعده مصرفی همراه است. کالری تام سالاد تخم مرغ تجاری از ۲۲۰ تا ۵۰۰ کالری در هر نصف فنجان می باشد.

 

چربی

سالاد تخم مرغ حاوی ۱۹ گرم چربی در هر نصف فنجان است. یک تخم مرغ کامل حاوی ۴.۸ گرم چربی بوده، به طوریکه نیمی از آن چربی اشباع شده است. مایونز حاوی ۱۰ گرم چربی در هر یک قاشق غذاخوری است. همین میزان از مایونز کم چرب نیز ۵ گرم چربی دارد که یک دهم آن چربی اشباع شده می باشد. براساس انجمن قلب امریکا، چربی اشباع شده نیز با افزایش سطوح کلسترول نوع بد یا LDL باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی می شود. مصرف نصف فنجان از سالاد تخم مرغ خانگی ۳۰ درصد از نیاز روزانه به چربی را برای بدن فراهم می کند.

 

پروتئین

دستور غذایی سالاد تخم مرغ کلاسیک ۱۰ گرم پروتئین را در هر نصف فنجان برای بدن فراهم می کند که در حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده است. سالاد تخم مرغ بسته بندی شده تجاری تقریبا حاوی همین میزان از پروتئین می باشد. تخم مرغ حاوی حجم بالایی از پروتئین بوده، به طوریکه هر عدد تخم مرغ حاوی ۶ گرم پروتئین است. براساس دانشگاه هاروارد، افزایش پروتئین دریافتی به ۲۰ تا ۲۵ درصد از کل کالری، به ویژه درصورت جایگزین پروتئین اضافی با کربوهیدرات تصفیه شده می تواند باعث کاهش بیماری قلبی شود.

 

سدیم

مقدار سدیم موجود در سالاد تخم مرغ براساس دستورغذایی و برند متفاوت است. بیشتر افراد برای مزه دار کردن این سالاد حتی بعد از سرو آن نیز مقداری نمک اضافه می کنند. براساس وزارت کشاورزی امریکا، بزرگسالان سالم باید میزان سدیم دریافتی خود را به ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی گرم در روز محدود کنند. استفاده از یک چهارم قاشق چایخوری نمک در روش خانگی همراه با سس مایونز محتوی سدیم، دارای ۳۳۰ میلی گرم سدیم در هر نصف فنجان از این سالاد است. همچنین انواع برند های تجاری این نوع سالاد، ۵۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم سدیم در هر نصف فنجان دارند.


Tooshe سالاد ,چربی ,پروتئین ,فنجان ,سدیم ,مایونز ,چربی اشباع ,غذایی سالاد ,نیاز روزانه ,همین میزان ,دستور غذایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان مهدی نوری uca1tion توری سایبان (شید گلخانه) لوله بازکنی نرم افزار کامپیوتر سئو سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی اندرویدستان چت روم شلوغ پوریا فایل