به عبارت دیگر محتوای دوره آموزشی با استفاده از انتقال متن، صدا و تصویر به فراگیر ارایه می‌شود تا با بهره گیری از ارتباط دو سویه بین فراگیران و اساتید یا بین خود فراگیران، برگزاری دوره‏‌‌های آموزشی در بالاترین سطح از هر مکان و در هر زمانی میسر شود.
آموزش الکترونیکی به صورت دوره‏‌‌های همزمان( synchronous) یا غیر همزمان( asynchronous) ارایه می‌شود.
در آموزش همزمان همه کاربران بهطور مستقیم از طریق ابزارهای فناوری مانند چت، ویدیوکنفرانس و فضاهای کلاس مجازی با یکدیگر در ارتباطند، در حالی که در آموزش ناهمزمان، مانند ارتباط از طریق محتوا، انجمن ها، تکالیف، پست الکترونیکی، ارتباط آموزشی با تاخیر برقرار می‌شود .
جهت تایید صحت مولفه‏‌ها از تکنیک دلفی استفاده، ۳ عامل اصلی( مقوله )، ١۷ عامل فرعی( ملاک) و ١۶۰ گزاره مفهومی( شناسه) استخراج و الگوی مفهومی پژوهش ارایه گردید.
در مرحله کمی، از جامعه آماری اعضا هیات علمی دانشگاه پیام نور با روش کوکران نمونه ۳۶۰ نفری انتخاب و پس از تعیین روایی محتوایی و صوری، پرسشنامه محقق ساخته اجرا گردید.
مقدار( GOF) الگوی پژوهش برابر ۰.
انتقال مفاهیم از طریق کلیه وسایل الکترونیکی از قبیل اینترنت، اینترانت، نوارهای صوتی/ تصویری، پخش ماهواره‌ای تلویزیون‌های محاوره‌ای و لوح‌های فشرده». با توسعه شبکه جهانی اینترنت، شاهد تحولات گسترده‌ای در جنبه‌های مختلف زندگی اجتماعی انسان هستیم.
واژه‌هایی نظیر E-Books، E-Commerce، E-Bussiness و بالاخره E-learning تا چند سال پیش مفهوم روشنی برای ما نداشتند اما حالا دیگر واژه‌های شناخته‌شده‌ای هستند و به سرعت در حال تغییر جنبه‌های مختلف زندگی انسان می‌باشند؛ اما همان‌گونه که در E-Commerce هدف، برداشتن قیدوبند فاصله و زمان بین ار و نده است و همان‌گونه که در E-Bussiness قصد برداشتن محدودیتی به نام اداره و محل ثابت کار را داریم و سعی می‌شود بجای فرستادن کارمند یا کارگر به محل کار، کار را به نزد کارمند بفرستیم، فلسفه اصلی پیدایش E-learning نیز برداشتن محدودیت‌های ناشی از زمان و مکان از امر آموزش و ارایه آموزش مستقل از زمان، مکان، فرهنگ و زبان است.
در E-learning سعی براین است تا بجای آوردن فراگیر به محل آموزش، آموزش را به منزل فراگیر بفرستیم.
اینترنت دارای این قابلیت است که به گوشه و کنار کشور نفوذ کند و وسیله مناسبی برای انتقال آموزش کیفی و مقرون‌به‌صرفه است.
تلفیق این خصیصه با خصیصه محاوره‌ای بودن سیستم‌های آموزش به کمک کامپیوتر می‌تواند نقش بسزایی را در انتقال آموزش به گروه‌های وسیعی از جامعه بازی کند.

منبع : مقاله آموزش الکترونیکی


پروژه و تحقیق آموزش ,می‌شود ,ارایه ,انتقال ,طریق ,learning ,انتقال آموزش ,مقاله آموزش ,مختلف زندگی ,جنبه‌های مختلف ,آموزش الکترونیکی ,جنبه‌های مختلف زندگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بیمه سینا نمایندگی سهرابی مهرعلیان (تولید و پخش مصالح ساختمانی و بتنی) دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی روزمرگی های دخترک کنکوری edithp79gr log زاگرس چت ، چت زاگرس فیلم متین 2 طلا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد mod new قیمت بلیط آکواریوم اصفهان